Friday, February 13, 2009

U woN da BEST dresseD...APAKAH??

APAKAH....perkataan pertama yang terpacul kat mulut aku and kwn kwn....bila aku menang the best award..tok best dressed CNY celebration...hu hu hu..
APAKAH... bila....


Pertama; baju x mengikut tema warna
Kedua; aku pakai memang agak kuranng kemas (perkataan sopan ; agak selekehlah..)
ketiga; may b coz aku pakai leather shoes kot
lets rewind apa terjadi sebelum penganugerahan ini....


first situation
VENUE: ofiz TIME: 5 30pm
COMMUNICATION TOOL: handphone
aku; along, mlm nie makan sama erk
along; jomla kt g chinese new year 2,pkai bj warne mrah..cam best je.teringin nk pg
aku; eh, ha..a lupa lak ada CNY celebrtn..ok jumpa dsana...dsana..dsana...
second situation
VENUE: rumah TIME:7.20pm
COMMMUNICATION TOOL: NONE
aku sibuk berchatting, mierul baru abes sembahyang magrib...aku x sempat lagi
melayan kengkawan yang lama dah x chat...
mierul: hang g x malam nie.. .
aku: g kot....sambil tangan aku ligat menaip membalas ym

bebrapa puluh minit selepas itu...
mierul dah pun siap..

aku: nak g mana mierul..
mierul: nak g makan....kat luar.. nak ikut...

aku: alahamak......along dah cop tempat aku lah....jom ar g turun tgk CNY

mierul; x da baju merah...
aku; perlu ke ko ikut tema, pakai je baju yang ade....(sambil memilih bju kat wardrobe aku)aku terus mengossok baju kemeja polos puteh, ngan corak bunga cina

mierul; leh x pakai jaket hitam

aku; ko..giler, cina anggap hitam tu berkabung..cina mampus

mierul: ko ade jaket lain x

aku; ade jaket coklat yang korang kasi masa besday aku 2...
mierul terus g amek kat belakang pintu bilik aku, dan pakai

aku: ok lah 2...
aku terus bersiap, sarung apa saje jeans yang agak lusuh, dan kemeja tadi

VENUE: di pintu keluar TIME: 8.15 pm
COMMUNICATION TOOL: NONE
aku; alamak selipar tak de lak
mierul: mana selipar ko
aku; tertinggal kat keta,..ala pakai kasut keje nie je arr...x over ke??
mierul; ok wat, smart apa.
aku; mcm nak g clubbing je
aku& mierul: he he he



bertemakan merah..majlis sambutan TAHUN BARU CINA kolej aku diadakan pada malam Valentine....wah meriah sgt...my comment==> great and very creative event..congratulation!!
at the end of the celebration, diorang announced the best dressed tok lecturer and student

Calon2 pensyarah lelaki: mr.azmi, mr.reduan, mr hafiz
winner: mr.reduan ( x de kat tempat kejadian)
Runner-up: aku lah (aku ade ditmpt kejadian, so aku lah dapat..he he he, walaupun..)
Calon2 pensyarah wanita: miss nor syaza, mdm rozila, miss aini
winner: miss aini ( she deserved to win..memang meletops)

anyway, keputusan judges muktamad..walau apa korang kata... ok..hu hu hu
korang sakit hati or makan hati....ada aku kisah??? he he he he..aku x kesah

p/s: sowi x de gamba..biasa sejak kehilangan ku...aktiviti ''modelling'' aku terencat seketika...hu hu hu...

2 comments:

Zunaidi Dali Great Eastern said...

TAHNIAH! :P

Anonymous said...

aku; ko..giler, cina anggap hitam tu berkabung..cina mampus

I THINK UR WORDS ARE TOO HARSH DEAR. WHAT IF YOUR CHINESE STUDENT READ? :)