Saturday, August 8, 2009

aku jadi Penceramah??

he he he..klaka kan..pelik tp benar..bila dijemput je jd penceramah..aku memang betul betul terkejut..tapi aku nie jenis yang suka benda baru apa salahnye mencuba...
satu bidang baru yang aku rasa berbeza ngan mengajar..
pengalaman baru bagi aku......tapi basic kepada ceramah nie biasa lah bercakap dan deliver information..yang penting audience kita nie tau apa yg kita cakap dan x membosankan...
2 matlamat aku...
so,,setelah bz sebagai penyelaras program bagi..ceramah dan pemeran integriti disebalik hukuman sebat dan gantung aku khamis lalu..(alhamdullilah..sambutan yang sangat hangat, dgn kerjasam urusetia yang sgt bagus)..esok nyer aku cuti...hari nie ade ceramah..
memnag x sempat nak siapkan notes ceramah..
jd mlm tadi puas lah aku pulun sampai kul 3 pagi nak settlekan notes..tu..
alhamdullilah tadi masa beri ceramh diorg pun bg respond yg bagus kat aku..
esok ade satu lagi ceramah kat ipoh gak... tapi kumpulan yang lain...

memang seperti yang aku sangkakan diorang memnag terkejut tengok ialah biasanya orang berumur kasi ceramh..nie tetiba aku kasi tak terkejut diaorang...tapi boleh aku katakan bukan kasi ceramah berkongsi pandangan dengan diaorag..tapi seronok gak lah...
erm...aku masih banyak lagi nak blaja..insyaAllah ade rezki lagi nak gak aku try lagi......

p/s: aku kat hotel yang aku rasa paling lemah servis dlm banyak banyak hotel yang aku g..remote control tv/aircon x ade...air mineral complement x ade/ iron minta pun x ade..so kpd urusetia lain kali pilih hotel ok sket arr..nie hotel ternama gak lah kat malaysia..tp servis hampeh

No comments: