Wednesday, January 7, 2009

I HAPI BEING single...

mungin topic yang agak cliche bagi aku yang sudah hampir 6- 7 tahun menyingle...hu hu hu..sedey tak de lah sedey...im happy being single....

SEHINGGA SATU MALAM......

semalam turun duty kul 10.30mlm, berborak ngan along dengan rancaknyer berbagai topic yang diutarakan, ye lah lama dah tak duduk 'berdua duaan' sejak cuti lama ari 2....
tetiba terpacul dari mulut along

' apiz u still single lagi ke...'

aku terkesima seketika...DAN berfikir....

sebelum menjawab soalan along, aku sempat berbisik dlm hati...

' salah ke jadi single, im happy being single......x payah nak susah susah ade komitment...
waste ur money, feelings and time.....ala..skang zaman moden ramai laki kawen pun afta 30..rilek arr...malam masih muda....

mungkin ramai yang kurang setuju..ngan pendapat aku..tapi terpulang ngan individu tue..
sape tak nak kawen wei...suma org nak kawen, nak dapat anak....and ade sumone yang u can share everything!!! ala..lagipun baru je keje 2 tahun, x puas lagi merasa duit sendiri..dan enjoy dgn duit sndri..satu lagi kumpullah harta dulu..baru lengkap sesebuah perkahwinan tue..betul x??
cuma aku rasa biar masa menentukan segala galanyer...im ready for any possibilities....he he he

back to the story...

'nape....yap i masih single...'

along mencelah lagi..

'pelik nye org mcm......'

aku secara x sengaja memotong ayat along....

'skandelous banyak lah...kat usim ade, shah alam ade..kl ade.'

aku meneruskan hujah bagi menyokong kenyataan aku sebentar tadi...

'i hapi being single, wlpun kadang kadang kita rasa sunyi...'

along mencelah...cuma menepis pendapat aku...

'ye la...mungkin waktu siang kita bz ngan keje, tapi bila mlm..klu ade masalah kat tempat keje ke...nak citer apa terjadi kat tempat keje, ye lah..nak bermanja manja..'

aku pun meneruskan hujah aku..

'i hapi being single...', aku mengulangi lagi ayat yang sama...biar dia realize best giler jadi single

lalu aku teruskan...

'memanglah i x nafikan benda benda mcm 2...but u hv create the 'hapi' environemnt' so u lupa perkara perkara mcm 2...u hv a lots of friend, u hv ur mum , ur father.... and ur car to bring u everywhere... u hv to create the env....', mungkin aku telah mematikan hujah along..

along cume gelak kecil mendengarkan hujah aku yang bersungguh-sungguh menegakkan apa apa yang x tegak...

cuma aku terfikir nape along x matikan hujah aku semula dengan...mengatakan...
diorang sume tue lain.. x sama dengan INSAN bergelar KEKASIH...

'tit tot.....' tetiba hdset along berbunyi...along menerima mesej dari shurababil...

'dah g round...'.............jadi perbualan kami terhenti disitu..dan topik boleh dikatakan agak tergantung...malam tadi!!

sesampai je aku kat bilik....perkara nie membuatkan aku berfikir dua kali...........
terus terang aku katakan dari zaman aku sekolah sampailah belajar sampailah keje...
ramai perempuan yang cume 'usha-usha' nak masuk line aku..
aku seronok jadi mcm 2...he he he...

klu dulu sekolah...alasan aku..' kita kecik lagi, focus on study dulu, x kemana cinta kita nie...'

klu dulu masa diploma...'' aku malas lah nak bercinta-cinta x ready lagi ar..diploma pun x abes cam ne nak tanggung anak dara org....''

klu dulu masa degree...''aku nak enjoy abes abes jadi single, nanti dah keje dah ade gf, nak pk itu ini, lagipun nie degree, banyak benda nak pk, duit pun dpt duit pt, takkan g dating pakai pt..apa kelas....

klu skang, dah keje.....aku masih memikirkan alasan yang munasabah..tapi aku gagal!!

biar masa menentukannyer, InsyaAllah, ill promise myself klu lepas nie ade sesapa yang berjaya open my heart utk bercinta lagi...ill be her husband...!!! kadang kadang kehidupan aku yang bz ngan kerjaya dan hujung minggu yang penuh ngan aktiviti sosial aku sama kawan kawan dan family menyebabkan aku terlupa.........

p/s: cerita dan watak dalam cerita ini adalah benar-benar belaka, dan ade kena mengena ngan yang hidup.....cuma plot cerita diubah sedikit agar story plot nampak menarik dan sesuwai ngan blog nie....cerita ini boleh diklassifikasikan sebagai 18 PL...HE HE HE

5 comments:

cakerakerassata said...

mmng jad single best...hahaha

nurulshari said...

hahaha. ramai kew yg usha2 u? huhuhuh..
hot stuff? yeah, mybe...
no wonder la ade stdent dok intai2 u kt kenanga hr tuh..
tetttt!

along said...

everyone has their own opinion...so along tak mematikan hujah u tu sebab u have ur own reason about the relationship....:)wish u gud luck!!!

cham's said...

single bed for a single guy! no more to share.

Anonymous said...

chop3.
kat usim ader gak???
haah.seyes x cayer.
kehkeh~