Sunday, January 4, 2009

dA' mISeraBle BeGinnING

1................
..........2..................
....................3....................
...............................4.......january 2009 sudah??

pantas je masa berlalu, tik tok tik tok..tidak sesaat pun menunggu kita..
usia makin hari makin meningkat..kita bukan selalu muda atau PERASAAN MUDA...
faktanya atau kenyataan nyer usian kita terus meningkat saat demi saat, minit demi minit dan jam demi jam..banyak lagi yang belum diterokai, dirasai, dialami, dinikmati...dalam usia aku bakal mencecah 26....bulan october nie...HUH!! tuanyer...dan semakin mendekati late adult..n im no more early adult..

bila di pk-pk...rasa mcm x caya je kan..umur walaupun sekadar angka ,ia juga satu AMARAN tuk kita sentiasa mengingati-NYA...yang MAHA ESA....

cukupkah amalan aku??
banyak ke dosa aku??
apa kah perkara baik yang aku buat ari nie?
apa dosa yang aku buat ari nie??
lengkapkah 5 waktu aku ari nie??
setiap nafas punya pertaruhan...dalam meniti kehidupan di muka bumi yang penuh ngan noda..
cuma satu TEPUK DADA tanya SELERA....

ERM..walaupun baru..4 hari tahun baru...
banyak perkara yang aku klassifikasi sebagai 'buruk' berlaku kat aku...

- 1hb--hdset aku hilang

-2hb--3 dalam 1
satu;menyaksikan xcident secara live kul 5.30 pagi kat federal highway
dua: tgh lepak kat kl tetiba kena halau..tak tau sebab apa....siott je pak guard giler ..
tiga: g tgk wayang citer 'THE SPIRIT' , 15 min pertama, mengarut giler, 30 min seterusnya bertambah tambah merepek lak...last sekali kitaorg decide kuar panggung..memang merepek giler citer...x tercapai lah otak kepala ku..

-3hb- aku secara tidak sengaja membaling kamera kwn aku ketika kitaorg bergambar kat Pavillion, kamera dia may b rosak..lens x elok..may b aku kena ganti..tapi dia kata nak g kedai dulu...tgk cam ne...pas 2 baru decide

-4hb--ari nie, alhamdullilah arr..berjalan lancar, kawan aku belanja tgk Brain sCAN kat jusco..
k arr gak citer dia..walaupun aku jarang tgk citer melayu kat cinema!!.aku balik kul 12.30 pagi kat sepang..afta duk borak lepak n makan kat makhamah seremban 2..


aku cuma mengharapkan segala kebaikan dan kelancaran perjalanan hidup aku tok hari hari seterusnyer.. dan semoga setiap langkah aku dirahmati olehNYA..

p/s: x tau lak..tetiba mlm nie rasa sentimental pas apa yang terjadi...n ala-ala muhasabah diri ar.. neway.. ok apa..sekali sekala jadi baik.....he he he he

1 comment:

nurulshari said...

sekali sekala memuhasabah diri..
huhuhu...